Οι τανίες της παρέας


 

Η  συντροφιά ενός Δακτυλιδιού.

Δ ακτυλίδι:
Σύμβολο Αγάπης , Ένωσης και μαγικής Δύναμης .

Ο Πλάτωνας ,ένας οραματιστής του 4ου αιώνα περιγράφει
στην πολιτεία του το δακτυλίδι του Γύγη.
Με τα λόγια του Γλάυκωνος:
Για να γίνει φανερό ότι εκείνοι που ασκούν στην ζωή τους
την δικαιοσύνη την ασκούν άθελα τους,
επειδή δεν έχουν την δύναμη να αδικήσουν,
ο καλύτερος τρόπος είναι να φανταστούμε μια περίπτωση σαν και αυτή
Να δίναμε στον καθένα από αυτούς τους δύο
τον άδικο και τον δίκαιο την δυνατότητα να κάνει ότι θέλει.
Ύστερα να τους πάρουμε στο κατόπι να παρατηρήσουμε
που θα οδηγήσει τον καθένα ο πόθος του.
Λοιπόν η εξουσία είναι περίπου αυτή να αποκτήσουν το προνόμιο
που δόθηκε κάποτε όπως λένε στον προπάτορα του Κροίσου.
Ήταν αυτό , που βρήκε ένας τσομπάνης που έβοσκε τα πρόβατα του άρχοντα
που βασίλευε τότε στην Λυδία.
Με το ξέσπασμα της μπόρας έγινε ένας σεισμός και ράγισε ένα κομμάτι γης.
Ανοίχτηκε ένα χάσμα κάπου εκεί που αυτός έβοσκε τα πρόβατα.
Το είδε και σάστισε.
Κατέβηκε λοιπόν και βλέπει ανάμεσα στα άλλα θαύματα
που αραδιάζουν οι παλιοί ένα χάλκινο άλογο…ένα σκελετό
που τα μάτια του έδειξε να έχει μεγαλύτερο μήκος
από ένα άνθρωπο και το μόνο που πήρε από τον νεκρό αυτό
και βρήκε ήταν ένα χρυσό δακτυλίδι που φορούσε στο χέρι.
Κατά την συνήθεια τους κάθε μήνα οι τσομπάνηδες μαζεύτηκαν για να στείλουν μαντατοφόρους στον βασιλιά πως πάνε τα κοπάδια τους φθάνει
και αυτός φορώντας το δακτυλίδι.
Έτσι που καθόταν ανάμεσα τους κατά τύχη έστριψε
την βάση της πέτρας του δακτυλιδιού και στην στιγμή
χάθηκε από τα μάτια των συντρόφων του
και αυτοί άρχισαν να μιλούν γι αυτόν σαν να ήταν φευγάτος.
Ψηλαφώντας ξανά το δακτυλίδι στρίβοντας την πέτρα νάτος ξανά μπροστά τους.
Αφού σιγουρεύτηκε για τις ιδιότητες του δακτυλιδιού
βάλθηκε και τον έστειλαν και αυτόν με τους μαντατοφόρους
που πήγαιναν στον βασιλιά..
Μπήκε στο παλάτι κατάχτησε την βασίλισσα και με την βοήθεια της
ρίχτηκε πάνω στον βασιλιά τον σκότωσε και με αυτόν τον τρόπο πήρε τον θρόνο.

Ας πούμε ότι μπορούμε να δώσουμε δύο δακτυλίδια
σαν και αυτό στον δίκαιο και στον άδικο.
Ποιος θα μείνει πιστός στην δικαιοσύνη να συγκρατηθεί
και να μη απλώσει χέρι σε ξένα πράματα την ώρα που θα του
είναι εύκολο να πάρει ότι θέλει, να πλαγιάζει με όποιο
να θέλει να σπάζει τις αλυσίδες όποιου κατάδικου θέλει
και να κάνει ότι θέλει θεός ανάμεσα στους ανθρώπους;

Ο Τόλκιν, ένας οραματιστής του 20ου Αιώνα,
περιγράφει αριστουργηματικά και σκιαγραφεί
την προσωπικότητα ενός Γκόλουμ που αναζητά απεγνωσμένα το Πολύτιμο του,
στον Άρχοντα του Δακτυλιδιού και βαδίζοντας με την Συντροφιά του Δακτυλιδιού.
Ένα Γκόλουμ που βρίσκεται πάντα σε μια σχιζοφρενή αντίφαση.
Να αγαπά και να μισεί
Να θέλει και να μη θέλει.
Να βοηθά και να σαμπροτέρει.
Να υπερασπίζει και να προδίδει.
Να θαυμάζει και να κατακρίνει.
Να πλησιάζει και να απομακρύνεται.
Να αρχίζει και να τα παρατά.
Να Βλέπει και να μη… ΄βλέπει’.
Να Ακούει και να μη… «ακούει’.
Ένα Γκόλουμ που ζει μια βασανιστική ζωή αποσύνθεσης
κατατρωγόμενος από αυτή την τυραννική δυναστεία.
Και …ένα Χόμπιτ που προσπαθεί απεγνωσμένα να κάνει
και να σώσει κάτι στον χρόνο που ΑΠΟΜΕΝΕΙ…

Πόσα Γκόλουμ και Χόμπιτ κρύβει …ο άνθρωπος μέσα του;

Πηγή

The lord of the rings – «The Fellowship» (Howard Shore)

Advertisements

§ 9 Responses to Οι τανίες της παρέας

  • Ο/Η iparea λέει:

    Η αλληγορία των άστρων Star wars

    Η ηχώ των άστρων στην δημοκρατία των αστεριών

    Η δημοκρατία πεθαίνει σε χειροκροτήματα διαπιστώνει περίλυπη η πριγκίπισσα Πάτνε στον πόλεμο των άστρων όταν ο Σηθ παίρνει την εξουσία στην ομώνυμη ταινία.Δύναται να υπάρξει δημοκρατία μέσα σε μια ελέω θεού ηγεμονία Δυτικού και Ανατολικού τύπου; Μόνο κατ΄ επίφαση,στυγνή ολιγαρχία μαζί με την άνοδο της ασημαντότητας.

    Όσο τα κέντρα αποφάσεων βρίσκονται σε θρησκευτικές και οικονομικές δικτατορίες των απογόνων του Σηθ πολλά καράβια του νου θα βουλιάζουν σε πελάγη βαθιά του σκοταδισμού.

    Τι κάνει νιαου νιάου στα κεραμύδια;;;

    Η Ευρωπαϊκή κρίση και κατ επέκταση η παγκόσμια είναι στο βάθος κρίση Ελληνικότητας διότι είναι μια βαθιά κρίση αξιών και επαναξέτασης των Προτύπων και Αρχετύπων Ιδεών.

    Ο πόλεμος κερδίζεται πρώτα στον χώρο των Ιδεολογιών.

    Ο κομμουνισμός κατέρρευσε εκ των έξω, ο καπιταλισμός καταρρέει εκ των έσω λόγω εντροπίας του συστήματος.

    Αναζητείται μία καινοφανή κβαντική κοσμοαντίληψη και αυτό είναι η πρόκληση για τους σύγχρονους τζεντάι

    Έλληνες και φιλλέληνες και ανθρώπους νόες και όχι αντίνοες!

    Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα για όλους μας!

    Ο Πόλεμος των Άστρων είναι μια σειρά ταινιών επιστημονικής φαντασίας γραμμένη από τον Τζορτζ Λούκας. Η πρώτη ομώνυμη ταινία προβλήθηκε στις 25 Μαΐου 1977 και έκτοτε δημιούργησε ένα φαινόμενο ποπ κουλτούρας το οποίο γέννησε 5 ακόμα ταινίες και μια εκτενή λίστα από βιβλία, κόμικς, ηλεκτρονικά παιχνίδια, τηλεοπτικές σειρές, παιχνίδια και φιγούρες και γενικώς έναν ολόκληρο κόσμο γύρω από τη ταμπέλα Star Wars (Ο Πόλεμος των Άστρων).
    Το σύμπαν του Πολέμου των Άστρων επίσημα έχει τεράστιο χρονολογικό εύρος και οι πρώτες ιστορίες που περιγράφονται είτε σε νουβέλες είτε σε κόμικς ξεκινάνε από το 5000 ΠΜΓ (Πριν τη Μάχη του Γιάβιν) και φτάνουν μέχρι και το 100ΜΜΓ (Μετά τη Μάχη του Γιάβιν) ενώ γίνονται αναφορές σε χρονολογίες δημιουργίας του σύμπαντος κοντά στο 7.500.000 ΠΜΓ. Οι ταινίες εξελλίσονται σε ένα πολύ μικρό μέρος αυτού, συγκεκριμένα από το 32 ΠΜΓ μέχρι το 4 ΜΜΓ, όπου εξιστορείται πρωτίστως η ζωή του Άνακιν Σκαϊγουώκερ και το πώς από Τζεντάι μετατρέπεται σε Νταρθ Βέιντερ αλλά τελικά βρίσκει την εξιλέωση σώζοντας τον γιο του από τον Ντάρθ Σίντιους.

    Ο Πόλεμος των Άστρων είναι μια διαστημική όπερα. Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τόσο εύκολα επιστημονική φαντασία καθώς επικεντρώνεται περισσότερο σε ρομαντικά στοιχεία και δραματικές επικές μάχες. Επίσης υπάρχει αρκετά το μυστικιστικό στοιχείο με την Δύναμη που «μαγικά» δίνει όλες αυτές τις δυνάμεις στους Τζεντάι. Ο Λούκας έχει συνδιάσει τόσο φουτουριστικά στοιχεία επιστημονικής φαντασίας με παλιά τεχνολογία σε συνδυασμό με την πρόταση που εμφανίζεται πάντα πρώτη σε κάθε ταινία «A long time ago, in a galaxy far, far away…» (πολύ παλιά, σε έναν γαλαξία πολύ, πολύ μακρυά) και δεν δημιουργεί τόσο την αίσθηση ενός πιθανού μέλλοντος παρά την αίσθηση μιας παιδικής ιστορίας, ενός παραμυθιού.

    Ο Τζωρτζ Λούκας έχει δηλώσει ότι ο Πόλεμος των Άστρων είναι μια ταινία που συνοδεύει τη μουσική, όχι το αντίστροφο. Η μουσική όλων των ταινιών έχει γραφτεί από τον συνθέτη Τζων Γουίλιαμς και πολλά θέματα που έχουν παιχτεί στις ταινίες αποτελούν πλέον μονόλιθους κινηματογραφικών θεμάτων, άμεσα αναγνωρίσιμα και συνδεμένα με συγκεκριμένους χαρακτήρες της ταινίας. Κινούνται ως επί των πλείστων σε μοτίβα όμοια αυτών της όπερας του Ρίχαρντ Βάγκνερ τα οποία συνδέονται μεταξύ τους πολύ συχνά. Μια μετατροπή του κλασσικού θέματος του Επεισοδίου 4 αποτελεί το κεντρικό θέμα σε κάθε ταινία.

    Από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία στο σύμπαν του Πολέμου των Άστρων είναι η Δύναμη. Αυτή δίνει στους Τζεντάι διάφορες δυνάμεις, από τηλεπάθεια και τηλεκίνηση μέχρι ψυχομέτρηση, υπεράνθρωπη φυσική κατάσταση και την δυνατότητα πρόβλεψης του μέλλοντος. Περιγράφεται από τον Γιόντα ως ένα πεδίο που δίνει ζωή και είναι παντού. Ο μεγαλύτερος φόβος ενός Τζεντάι είναι να παρασυρθεί απο την Σκοτεινή Πλευρά της Δύναμης η οποία αναδύεται μέσω των αρνητικών συναισθημάτων, δηλαδή φόβος, μίσος, οργή κτλ. Ανάλογα με το ποια πλευρά της Δύναμης χρησιμοποιεί ο Τζεντάι έχει και τις ανάλογες δυνάμεις. Στις ταινίες δίνεται η εντύπωση ότι η Σκοτεινή Πλευρά είναι ευκολότερη αλλά δεν είναι πιο δυνατή και αυτό είναι θέμα διαμάχης μεταξύ Τζεντάι και Σιθ.

    Η σκοτεινή πλευρά των Σηθ και των απογόνων των

    στο παιγνίδι της δύναμης
    http://parea2010.blogspot.com/2011/11/blog-post_26.html

  • Ο/Η iparea λέει:

    Η μαρτυρία μιας γυναίκας της γνώσης

    Φονταμενταλιστές, γνώση, προδομένες γυναίκες και οι μαρτυρίες τους

    Πόσοι άραγε γνωρίζουν την Υπατία; Το όνομά της σίγουρα λέει πολλά στους μελετητές φιλοσοφίας και ελληνικών γραμμάτων. Είναι η πρώτη γυναίκα μαθηματικός. Δίδαξε φιλοσοφία και αστρονομία στη ρωμαϊκή Αίγυπτο και βρήκε τραγικό θάνατο από φανατισμένους χριστιανούς. Την κατηγόρησαν για αναταραχές και ξέσκισαν το σώμα της με σπασμένα όστρακα.

    Τα φώτα των Κανών έσβησαν. Αξίζει όμως τον κόπο να σταθούμε σε μια ταινία με ελληνικό θέμα, που πέρασε στα ψιλά, ίσως επειδή προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού. Είναι η «Agora» του Χιλιανού Αλεχάντρο Αμενάμπαρ, με θέμα τη ζωή της μαθηματικού Υπατίας, που έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ. στην Αίγυπτο
    https://iparea.wordpress.com/2010/03/31/%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B7%CF%82/#comments

    • Εξαιρετικη ταινια,για μια μοναδικη γυναικα,μαθηματικο και φιλοσοφο,που ακολουθησε τον Ελληνικο τροπο σκεψης και ζωης,ως ελευθερο πνευμα,και το πληρωσε με εναν φρικτο και μαρτυρικο θανατο.Σε μια εποχη που η βαρβαροτητα και ο σκοταδισμος που εφερνε μαζι της η νεα τοτε θρησκεια της ερημου,ειχε αρχισει να ριχνει την βαρια σκια της πανω στον Αρχαιο κοσμο,και ο Ελληνορωμαικος πολιτισμος υπεκυπτε στον σκοταδισμο του Μεσαιωνα,των «Σκοτεινων Χρονων»,μια εποχη αμαθειας,μισους για την γνωση,προκαταληψεων και βαρβαροτητας,που θα διαρκουσε για 1000 χρονια περιπου.

  • Για μην μπερδευονται τα εκλεκτα μελη της Παρεας που δεν ειναι στο φεις,επειδη σχολιαζω μεσω του λογ/μου του φεισμπουκ,ειμαι ο Αλκιβιαδης-Διονυσος
    😉

  • Ο/Η iparea λέει:

    Η Οδύσσεια του Ελληνικού Πνεύματος
    …η μεγάλη περιπέτεια του Ελληνισμού…

    THE ODYSSEY full movie

  • Ο/Η iparea λέει:

    Όσα παίρνουν οι άνεμοι Βόρειοι Νότιοι Ανατολικοί και Δυτικοί
    …..Οι Άνεμοι και ο Όρκος…
    Gone with the Wind

  • Ο/Η ΚΛΕΙΩ λέει:

    Διαχρονική ταινία και υπέροχη. Ερχεται η στιγμή που όλα τα γκρεμίζουν οι άνεμοι Βόρειοι, Νότιοι, Ανατολικοί και Δυτικοί και αφανίζουν ότι σαθρό και σάπιο υπάρχει στο βασίλειο. Αλλά πάνω απο τα συντριμμια του παλιού κόσμου , υψώνουμε το βλέμμα μας για να υποδεχθούμε την έναρξη μιας νέας εποχής, γιατί «ΑΥΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΜΕΡΑ»

  • Οταν ο Ανεμος φερνει την αλλαγη…με ενα φιλι;-))

  • Ο/Η iparea λέει:

    Είναι ο ¨Ερωτας,

    η αγωνία του ανθρώπου για την λύτρωση,
    και η λαχτάρα της ψυχής, για την αθανασία;
    Τα φτερά του Έρωτα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: