Η μαρτυρία μιας γυναίκας της γνώσης

Μαρτίου 31, 2010 § 13 Σχόλια


http://christiannaloupa.files.wordpress.com/2009/05/hypatia.jpg

Φονταμενταλιστές, γνώση, προδομένες γυναίκες και οι  μαρτυρίες τους

Πόσοι άραγε γνωρίζουν την Υπατία; Το όνομά της σίγουρα λέει πολλά στους μελετητές φιλοσοφίας και ελληνικών γραμμάτων. Είναι η πρώτη γυναίκα μαθηματικός. Δίδαξε φιλοσοφία και αστρονομία στη ρωμαϊκή Αίγυπτο και βρήκε τραγικό θάνατο από φανατισμένους χριστιανούς. Την κατηγόρησαν για αναταραχές και ξέσκισαν το σώμα της με σπασμένα όστρακα.

Τα φώτα των Κανών έσβησαν. Αξίζει όμως τον κόπο να σταθούμε σε μια ταινία με ελληνικό θέμα, που πέρασε στα ψιλά, ίσως επειδή προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού. Είναι η «Agora» του Χιλιανού Αλεχάντρο Αμενάμπαρ, με θέμα τη ζωή της μαθηματικού Υπατίας, που έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ. στην Αίγυπτο

Πως ήρθε στον περίεργο σκηνοθέτη, που συνήθως καταπιάνεται με ψυχολογικά και σουρεαλιστικά θέματα, να ασχοληθεί με την Αλεξανδρινή μαθηματικό; Ολα ξεκινούν από τη «Θάλασσα μέσα μου» (Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας), με τον Χαβιέ Μπαρδέμ στον ρόλο ενός παραπληγικού.

Επειτα από αυτήν, όπως είπε σε συνέντευξή του ο Αμενάμπαρ, ήθελε να κάνει «και μια ταινία για τον cosmos». Βούτηξε σε βιβλία αστρονομίας. Απέφυγε όμως γνωστές προσωπικότητες των επιστημών, τύπου Γαλιλαίου, και κατέληξε στη λιγότερο δημοφιλή Υπατία.

Δεν πρόκειται πάντως για σκονισμένη διατριβή, που θα ταλαιπωρήσει τους θεατές με ιστορίες για αστρολάβους και μαθηματικά αξιώματα. Το love story ανάμεσα στην Υπατία, τον πιστό της σκλάβο Ντάβους και έναν μαθητή της, που είναι το θέμα της ταινίας, δεν αφήνει σε δεύτερη μοίρα το πολιτικό κλίμα της εποχής. Οι φιλοσοφικοί στοχασμοί της Υπατίας μπλέκονται με τις αναταραχές και τις αιματοχυσίες στους δρόμους.

Είναι η περίοδος που οι χριστιανοί κυνηγάνε Εβραίους και λάτρεις των Αιγύπτιων θεών, ενώ η Υπατία αγωνίζεται να διατηρήσει την επιστημονική γνώση ζωντανή μέσα σ’ ένα κλίμα φανατισμού. Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο θάνατός της σηματοδοτεί το τέλος της ελληνιστικής εποχής. Για κάποιους άλλους θεωρείται η πρώτη μάγισσα που κυνηγήθηκε από τον χριστιανισμό.

Το «Agora» δεν είναι όμως αντιχριστιανικό. Περισσότερο ως κατηγορητήριο του φονταμενταλισμού θα μπορούσε να ερμηνευτεί. «Το εύκολο είναι να χαρακτηριστεί η ταινία αντιχριστιανική. Νομίζω ότι τελικά είναι χριστιανική. Εξερευνώ την καλή και ανθρώπινη πλευρά της χριστιανοσύνης, που βοηθάει φτωχούς και λεπρούς. Σίγουρα αντιτίθεται στον φονταμενταλισμό, δηλαδή στην ιδέα «θα σε σκοτώσω γι’ αυτό που πιστεύεις»», έλεγε ο Αμενάμπαρ. Και, κλείνοντας το μάτι, προσέθετε: «Τα κοστούμια είναι πιστά της περιόδου, αλλά τελικά φορέματα και γενειάδες φέρνουν στο νου τούς Ταλιμπάν». Οι δικές του θρησκευτικές αντιλήψεις; «Μεγάλωσα χριστιανικά, μετά έγινα αγνωστικιστής και κατέληξα άθεος» ομολογεί.

Η Ρέιτσελ Βάις δεν είχε ξανακούσει το όνομα Υπατία. Προϋπηρεσία όμως σε… πλατό της αρχαίας Αιγύπτου είχε, αφού πρωταγωνίστησε στη «Μούμια» και το σίκουέλ της. Στέκεται και αυτή στην επικαιρότητα του θέματος της ταινίας («ακόμα οι άνθρωποι αλληλοσκοτώνονται στο όνομα του θεού»), δίνει όμως και μια φεμινιστική διάσταση λέγοντας: «Σε κάποιους πολιτισμούς οι γυναίκες εξακολουθούν να είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας και στερούνται το δικαίωμα μόρφωσης».

Μια δυσκολία που αντιμετώπισε ήταν η… αγνότητα της Υπατίας. Ζήτησε τη συμβουλή μιας 85χρονης θείας της, ερευνήτριας του καρκίνου, που δεν παντρεύτηκε ποτέ. «Ποτέ δεν πίστεψα όποιον άντρα κι αν μου υποσχέθηκε ότι θα με άφηνε να δουλέψω όσο σκληρά ήθελα. Με τα χρόνια συνειδητοποίησα ότι αγαπώ τη δουλειά μου περισσότερο από καθετί» της είπε.

Το μεγάλο συν της ταινίας, όπως έγραψε στην «Γκάρντιαν» η Σαρλοτ Χίγκινς υπό τον τίτλο «Ενα δώρο για τους κλασικιστές», είναι ότι «αποφεύγει τις λούμπες στις οποίες πέφτουν ιστορικές ταινίες. Οι χαρακτήρες φέρονται φυσιολογικά και μιλούν κανονικά, αποφεύγοντας αρχαϊσμούς και γελοίους αναχρονισμούς. Το πλατό, που έχει στηθεί στη Μάλτα, λειτουργεί καλά και έχει δοθεί φανερή προσοχή στις ιστορικές λεπτομέρειες».

Οπως και να ‘χει, ας μείνουμε με το συμπέρασμα του Αμενάμπαρ: «Αν η Υπατία είναι η ενσάρκωση μιας σύγχρονης γυναίκας, η αρχαία Ρώμη είναι η ενσάρκωση μιας σύγχρονης υπερδύναμης σε κρίσιμη καμπή. Μου έρχεται στο νου η Αμερική. Είναι μια κατάλληλη στιγμή για αλλαγή. Επειδή είμαι φύσει αισιόδοξος, πιστεύω ότι δεν θα γυρίσουμε στο Μεσαίωνα…»

«Σε κάποιους πολιτισμούς οι γυναίκες εξακολουθούν να είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας και στερούνται το δικαίωμα μόρφωσης» λέει η Ρέιτσελ Βάις, που αντιμετωπίζει την Υπατία ως σύγχρονη φεμινίστρια.

πηγή

Το 415, ενώ η Υπατία επέστρεφε στο σπίτι της, από ένα περίπατο, μια ομάδα Χριστιανών Παραβολάνων (ομάδα νεαρών που λειτουργούσαν ως στρατιωτικό σώμα του Πατριάρχη) της επετέθηκε! Την έσυραν στην εκκλησία Καισάρειον κι εκεί ξέσκισαν τα ρούχα της και κομμάτιασαν το σώμα της με όστρακα. Οι τοίχοι της εκκλησίας βάφτηκαν κόκκινοι, απ’ το αθώο αίμα της Υπατίας! Το μένος τους δεν σταμάτησε εκεί! Έσυραν τα κομμάτια της σ’ όλη την πόλη και τα κάψανε στην πυρά έξω από την Αλεξάνδρεια, μαζί με τα γραπτά της, στην θέση Κίναρο.

Ο Ορέστης ζήτησε απ’ τη Ρώμη να ξεκινήσουν έρευνες, για την δολοφονία της Υπατίας. Οι έρευνες αναβλήθηκαν πολλές φορές, γιατί δεν βρέθηκαν μάρτυρες!! Τελικά ο Κύριλλος ισχυρίσθηκε, πως η Υπατία ήταν ζωντανή και ζούσε στην Αθήνα. Μαζί με την Υπατία δολοφονήθηκε κι ο Ελληνικός κλασσικός Πολιτισμός, γιατί η Υπατία ενσάρκωνε το περήφανο πνεύμα του, την ομορφιά του, την λάμψη του! Και ξεκίνησε ο σκοταδισμός του Χριστιανικού Μεσαίωνα.

Η Υπατία έγραψε σχόλια για την Αριθμητική του Διοφάντους, επίσης για τον Αστρονομικό Κανόνα του Πτολεμαίου και για τις Κωνικές Τομές του Απολλώνιου της Πέργας. Κανένα έργο της δεν έχει διασωθεί ολοκληρωμένο!

Ο μαρτυρικός θάνατος της Υπατίας, συμβολίζει τον αργό μαρτυρικό θάνατο του Ελληνικού Πνεύματος στην Ελλάδα του σήμερα, που ο σκοταδισμός κι ο μισελληνισμός κυριαρχούν.  Η θυσία της, φωτεινός φάρος κάθε Ελληνικής Ψυχής ας μας δώσει την δύναμη ν’ αντισταθούμε και να παλέψουμε για να λάμψει ξανά το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΩΣ στην χώρα των Θεών και των Θρύλλων…

Ελλάς

Όχι άλλα δάκρυα για την αγαπημένη μας σοφή  γυναίκα!

Το πένθος δεν μας ταιριάζει πια ούτε οι επιτάφιοι περιφερόμενοι λόγοι!

Με έργα να τιμούμε τους ήρωες νεκρούς τονίζει  ο Περικλής στον  Επιτάφειο λόγο του

Αστραία

Advertisements

Tagged:

§ 13 Responses to Η μαρτυρία μιας γυναίκας της γνώσης

  • Ο/Η iparea λέει:

    Η Υπατία είναι η κλασσική περίπτωση σωστού ανθρώπου που γεννήθηκε σε λάθος εποχή,
    ενώ γεννήθηκε στο σωστό μέρος, την Αλέξάνδρεια ,
    την κοιτίδα του κοσμοπολιτισμού αργότερα από τον καιρό που θα εκτιμούσαν τα πνευματικά της προσόντα. Καλημέρα.
    ΚΛΕΙΩ

  • Ο/Η Δημόδοκος λέει:

    Καλημέρα στην αγαπητή παρέα!
    Η Υπατία έλαμψε στην πνευματική ζωή της πόλης με την ευγλωτία, την ομορφιά, την γνώση που κατείχε και διερευνούσε
    σε καιρούς που ο μισογυνισμός και ο χριστεπώνυμος ζήλος
    οργίαζε σε βάρος της λογικής, της θετικής σκέψης
    και ετοίμαζε τον μεσαίωνα
    δίνοντας το προβάδισμα και τα μαχαίρια και τα όστρακα κατακρεούργησης στην πίστη του «αληθινού θεού»
    που ήρθε να μας σώσει.
    Η πολυετής ιστορία και εμπειρία αποδεικνύει
    πως δεν ήταν και δεν είναι καθόλου έτσι.
    Όμως ποια είναι τα όρια του φεμινισμού
    και η ουσία της θηλυκότητας μια γυναίκας;

  • Ο/Η BUTTERFLY λέει:

    Κι εμεις τον Κυριλλο τον γιορταζουμε ως αγιο!
    Ο Ιησους ξανασταυρωνεται…καθε μερα και στιγμη!
    Καλη Ανασταση!

  • Ο/Η iparea λέει:

    Καλημέρα
    Καλή φώτιση σε όλους μας Χριστίνα
    Πολλούς γιορτάζουμε για άγιους και κάποιους άλλους που έδωσαν πολλά τους παραβλέπουμε τελείως και αυτό που σταυρώνεται συνήθως είναι η λογική και ο νους τους ανθρώπου στον παράλογο.
    Η θρησκεία και ιδίως, η θεοκρατικού τύπου είναι για τους στοχαστές απλή φιλοσοφία, για τον λαό όπιο για τους πολιτικάντηδες χρήσιμη και για όλους τους υπόλοιπους, μια στημένη ιστορία.
    Ο φονταμενταλισμός είναι επικίνδυνος και απάνθρωπος από όποια πλευρά και αν προέρχεται όπως και οι εμμονές πολιτικών ιδεολογιών θρησκειών και κοσμοθεωριών.
    Τα όρια του φεμινισμού μάλλον είναι τα όρια των αμαζόνων. Καλό είναι να μην καταστραφούν οι άνδρες πολεμώντας τους άγρια.
    Η ουσία της θηλυκότητας ίσως να βρίσκεται στις παραβολές της Δήμητρας της Ήρας της Εστίας της Αφροδίτης της Αθηνάς και της Άρτεμης. γυναίκες αδελφές σύζυγοι όμορφες ερωτικές σοφές ανεξάρτητες δοτικές αγωνιστικές ελεύθερες και τις ιστορίες τους
    Αστραία

  • Ο/Η iparea λέει:

    Εγώ η Ίρις , μαθήτρια 1ης γυμνασίου , 12 χρονών έκανα μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, με την οποία κατάλαβα γιατί το πνεύμα της Ελλάδας είναι τόσο σημαντικό και πρέπει να γνωρίζω την ιστορία της και την μυθολογία της.
    Έμαθα για την Υπατία, η οποία ήταν μια σπουδαία γυναίκα, αγωνίστρια και η πρώτη γυναίκα που έγινε μαθηματικός και φιλόσοφος
    Έκανε σπουδαία έργα, αλλά δυστυχώς υπήρχαν κάποιοι φανατικοί χριστιανοί οι οποίοι ήταν εξοργισμένοι με την Υπατία που ακολουθούσε τις Ελληνικές παραδόσεις.
    Αμέσως μετά μιλήσαμε για την Οδύσσεια.
    Η νονά μου η Αστρέα με ρώτησε αν υπάρχουν μνηστήρες μέσα στο σπίτι της αυτην την στιγμή που μιλάμε και αν μπορώ να τους δω. Στην αρχή απάντησα όχι. Μετά όμως κοίταξα καλύτερα και βρήκα αρκετά σημεία στα οποία υπάρχει και από ένας μνηστήρας.
    Αφού τα βρήκα με την βοήθεια λίγο της νονάς μου κατάληξα σε ένα συμπέρασμα.
    Μνηστήρες είναι εκεί που έχεις πολλά και άχρηστα αντικείμενα τα οποία δεν είναι απαραίτητα για σένα. Άλλος μνηστήρας είναι η τηλεόραση που πρέπει να χρησιμοποιούμε προσεκτικά και το διαδίκτυο. Μου ζήτησε να κοιτάξω την βιβλιοθήκη της για να εντοπίσω κάποιο βιβλίο που έπαιζε αυτόν τον ρόλο και δεν υπηρχαν καθόλου φθηνά και άσχημα περιοδικά και καταλήξαμε στην κουζίνα μπροστά στα τρόφιμα οπού πρέπει να τρώμε με μέτρο. ακόμη και αν έχουμε νηστέψει πριν.
    Μετά με ρώτησε ποιος είναι ο Οδυσσέας. Είπα ότι είναι ένας άνθρωπος πραγματικά επαναστάτης που αγωνίστηκε με πολλούς τρόπους και για αρκετό καιρό μέχρι να επιστρέψει στην πολυαγαπημένη του πατρίδα και πως ήταν ξεχωριστός δεν μπορεί να είναι ο καθένας.
    Όμως η νονά με άφησε άφωνη λέγοντας μου ότι ο κάθε άνθρωπος δεν μπορεί να είναι κάτι ξεχωριστό και να γίνει ξεχωριστός? Εκεί απάντησα ναι, ο καθένας μπορεί να είναι ξεχωριστός σαν τον Οδυσσέα!!!

    ΙΡΙΣ

  • Ο/Η ΔΑΙΔΑΛΟΣ λέει:

    Μπορεί ο Αμενάμπαρ να λέει ότι ήθελε «να κάνει μια ταινία για τον cosmos» αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι Χιλιανοί είναι Φιλέλληνες και πολλοί δίνουν Ελληνικά ονόματα στα παιδιά τους. Το πνεύμα του Ελληνισμού λοιπόν φώτισε το δημιουργό της ταινίας.
    Η Υπατία θα έπρεπε να είναι το φωτεινό παράδειγμα κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου και επιστήμονα, περιέργως όμως ακόμη και οι άνθρωποι του πνεύματος δεν τη μνημονεύουν. Ποιούς συνειρμούς να τους προκαλεί άραγε.
    Το 415 η Υπατία κατακρεουργείται από το φανατικό χριστεπώνυμο πλήθος και μαζί της οριστικοποιείται η καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας η οποία ξεκίνησε από τους Ρωμαίους και ολοκληρώθηκε με τους Χριστιανούς και τους Άραβες. Είχε προηγηθεί του φρικτού θανάτου της η κάθοδος του Αλάριχου στην Ελλάδα, η συστηματική καταστροφή των υλικών δημιουργημάτων του ελληνισμού (Ναοί, αποκεφαλισμοί ή καταστροφή αγαλμάτων) και ο θάνατος των τελευταίων ιεροφαντών των Ναών όπως του Ναού της Δήμητρας στην Ελευσίνα.
    Πνευματικά και υλικά αγαθά εξαφανίστηκαν ή κρύφτηκαν, η Ελλάδα κατάντησε μια έρημη χώρα με διάσπαρτα απομεινάρια του ένδοξου παρελθόντος της. Η μανία της νέας φιλοσοφίας να επικρατήσει δεν άφησε τίποτα στο πέρασμά της. Δεν άντεξε όμως για πολύ και στηρίχτηκε στους Φωτισμένους που άφησαν ανεξίτηλη σφραγίδα.
    Η μανία του θανάτου πνευματικών ανθρώπων και καταστροφής πνευματικών δημιουργημάτων συνεχίζεται δυστυχώς ως τις μέρες μας.
    Πυρπόληση πνευματικών δημιουργημάτων που προκαλούν φρίκη βρίσκουμε στο πρόσφατο ελληνικό παρελθόν.
    Η πρώτη σηματοδοτείται αρχές της δεκαετίας του 1990 στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο επί πρυτανείας Μαρκάτου όταν ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ ο χώρος που στεγαζόταν η Σχολή Καλών Τεχνών με πλήθος ανεκτίμητων έργων τέχνης και βιβλίων. Τότε που καιγόταν έξω από το ίδρυμα προκλητικά η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ και ΟΥΔΕΙΣ δεν αντιδρούσε.
    Η δεύτερη, την περίοδο των «Δεκεμβριανών» όταν πυρπολήθηκε η Αθήνα και άλλες πόλεις και μαζί τους ΠΥΡΠΟΛΗΘΗΚΕ η βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής Αθηνών με ανεκτίμητης αξίας βιβλία χωρίς ΟΥΔΕΙΣ επίσης να υψώσει μια φωνή.
    Ο σκοταδισμός δεν γνωρίζει εποχές.

  • Ο/Η iparea λέει:

    Η Υπατία υπήρχε ένα υπέροχο μυαλό με ευρύ και συνάμα βαθύ πνεύμα. Ο τραγικός θανατός της επισφράγισε, ανεπιστρεπτεί, το τέλος μίας εποχής, της ελληνιστικής. Απορίας ωστόσο άξιο είναι γιατί έλαβε χώρα η μεταστροφή του ελληνικού πληθυσμού, του πληθυσμού δηλαδή που πριν απο ορισμένα χρόνια ακολουθουσε τα ιδανικά της αρχαίας παράδοσης, στα νεα ιδεώδη;

    Οι αιτίες κινούνται σε πολλαπλούς άξονες. Η άνοδος της ρωμαικής αυτοκρατορίας με την ταυτόχρονη κατάκτηση της Ελλάδας το 146 π.κ.ε. καθίσταται πιθανώς η σημαντικότερη. Οι Έλληνες άρχισαν να χάνουν την την εθνική τους ταυτότητα, γεγονός το οποιό ακόμα έχει αντίκτυπο ακόμη και σήμερα. Με το απαράμιλλό σύστημα διοίκησης των επαρχιών οι Ρωμαίοι κατάφεραν να τους διαδώσουν την ιδέα της ιδιότητας του Ρωμαίου πολίτη και να τη συνδυάσουν με την κοινωνική επιτυχία. Κάθως λοιπόν οι περισσότεροι υποκύπτουν στον πειρασμό του εύκολου προσωπικού μικροσυμφέροντος, δίοτι δεν πρέπει να λησμονηθεί οτί σε εκείονες τις εποχές η επιβίωση κερδίζονταν με πολύ κόπο και δεν ήταν καθόλου δεδομένη, επιδίδονται στην διαδικασία απόκτησης αυτής της ιδιότητας.

    Στο συγκεκριμένο ιστορικό σημείο κρίθηκε αναγκαίο ότι για την ομαλότερη διαχείρηση των πληθυσμών και ιδιαίτερα των πολιτισμένων σαν τους Έλληνες, χρειάζεται ένα καινούριο θεσμικό πλαίσιο άνάλογο της φύσης της ρωμαικής εξουσίας. Σε μικρό ή μεγάλο βαθμό τα προηγούνα πρότυπα έγεγειραν μνήμες της παλίας ένδοξης εποχής της ελευθερίας. Δε θα μπορούσε επομένως να εξευρεθεί αποτελεσματικότερο μέσο από την κατίσχυση της νεας θρησκείας. Εξάλλου τα διδάγματά της ανταποκρίνονται με ακρίβεια στις επιταγές της ρωμαικής δυναστείας και παρουσιάζουν εκπληκτική ομοιότητα με τα εγγενει χαρακτητιστικά της. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν: η ιδέα του ένος πανίσχυρου θεού ως προς τη επιβολή του ενός καίσαρα-αυτοκράτορα ο οποίος κατέχει τον απόλυτο έλεγχο, η ιδέα της μεταθανάτιας ζωής στον παράδεισο ή στην κόλαση ανάλογα με την συμπεριφορά στο παρόν κατά την ηθική της ποιμνιοποίσης ως προς τη διαινώνισης της δουλείας, η ιδέα του μεσσιανισμού και της πίστης άνευ λογικών αποδείξεων ως πρός την αδρανοποίηση του επαναστατικού αυτενεργενικού πνεύματος. Αυτές οι αναλογίες ήδη υποδεικνύουν ποίες θρησκευτικές πεποιθήσεις εξυπηρετούν περισσότερο τις ρωμαικές βλέψεις για τη διατήρηση της αρχής της αυτοκρατορίας στο διηνεκες.

    Αναπόφευκτα, απαραίτητο ήταν να ληφθεί μία σειρά μέτρων για την εδραίωση της νέας θρησκείας. Δε θα επεκταθώ σε ιστορική αναφορά αυτών, παρόλα αυτα, αξιοσημείοτο είναι το εξής: διακρίνεται ότι η εξόντωση των πνευματικών ανθρώπων της εποχής, σαν την Υπατία, ήταν πολιτική σκοπιμότητα. Πολιτικός στόχος ακόμη μεγαλύτερος ήταν οι αξίες που αντιπροσώπευε η ίδια. Ο θρησκευτικός φανατισμός επιστρατεύτηκε, ως συνήθως, για εκτελεστικό οργανό.

    Ερευνήσαμε, λοιπον, μέχρι ένα όριο, τα αίτια της μετεξέλιξης του ελληνισμού σε μια νέα ιδεολογία. Πλήρως δεν έχω κατανοήσει αυτό το φαινόμενο. Στοιχεία αληθή, συλλογισμοί ορθοί προτείνονται, όμως είναι ικανές και αναγκαίες συνθήκες για να το τεκμηριώσουν;

    Κάρλος

  • Ο/Η iparea λέει:

    Καλημέρα στην παρέα,
    Καιρός ήταν τελικά να μάθουμε όλο και πιο πολλοί Ελληνες την ιστορία της Υπατίας,
    Και το γεγονός ότι ένα κοριτσάκι 12 χρονών ξέρει ποια είναι η Υπατία και τι έκανε,είναι πολύ ενθαρρυντικό και αισιόδοξο μήνυμα. Καλημέρα Ιρις.
    Την εποχή που γεννήθηκε η Υπατία και έζησε, αλλά και πιο πριν επικρατούσε πράγματι ένα γενικό κλίμα σύγχισης και αποσύνθεσης,και σίγουρα δεν ήταν ο κατάλληλος καιρός για δράσουν επιστήμονες και φιλόσοφοι.Καλημέρα Κάρλος.Η Ρωμαική αυτοκρατορία ήταν βουτηγμένη στην διαφθορά,χρειαζόταν οπωσδήποτε μία καινούργια θρησκεία που να περισυλλέξει και να μανδρώσει το ποίμνιο, σε ένα παραπλανητικό παραμύθι,που μιλούσε για αγάπη για υπομονή και έταζε παράδεισους και μακάρια ζωή αλλά μετά θάνατο. Αντιγράψανε δε όλη την Ελληνική μυθολογία ,την κόψανε και την ράψανε στα μέτρα τους,με άλλα ονόματα και μας την σερβίρανε. Η συνομωσία ήταν καλά στημένη και όλες οι συγκυρίες αρχιτεκτονικά δοσμένες, ώστε όλα να τείνουν να εξαφανίσουν το ελληνικό πνέυμα .Η αγριότητα με την οποία έγινε αυτό ,φαντάζομαι ότι όλοι το ξέρουμε και δεν έχουμε καμμία αμφιβολία γι΄αυτό. Οι ναοί που καταστράφηκαν ,τα πανέμορφα αγάλματα,του Δία ,της Αθηνάς,τους Ιεροφάντες που κατακρεούργησαν στο ναό της Ελευσίνας.καλημέρα Δαίδαλε. Οι καταστροφές και το μένος κατά της Ελληνικής ιστορίας και του Ελληνικού πλούτου συνεχίζονται δυστυχώς μέχρι σήμερα, είτε υποκινούμενη εσκεμμένως από κάποιους,είτε εν αγνοία και λόγω αμετροέπειας, κάποιων επαναστατών χωρίς αιτία και συγκεκριμένο στόχο. Το αποτέλεσμα όμως όπως και να έχει είναι το ίδιο.
    Οσόν αφορά τώρα το μεγάλο θέμα του φεμινισμού,αν και δεν είμαι της γενιάς αυτής,αλλά έζησα τα αποτελέσματα του κινήματος αυτού,στον απόηχό του,θα ήθελα να αναφέρω τις δικιές μου εμπειρίες. Κατά κάποιο τρόπο ΄δεν ήμουν υπέρ,μην βιαστείτε να με στείλετε στην πυρά οι φεμινίστριες,θα σας εξηγήσω γιατί. Γιατί είδα την υπερβολή και ένοιωσα τις συνέπειες αυτού του κινήματος. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε να παριστάνω τον λήσταρχο Νταβέλη σε μία σχέση,χάνοντας την θηλυκότητά μου και αποποιώντας τις ανάγκες μου σαν γυναίκα στον έρωτα ,στην αγάπη,στην εν γένει συμπεριφορά μου,μόνο και μόνο θα με θεωρούσανε εκτός εποχής. Νομίζω ότι το κίνημα καπελώθηκε οικτρά, εγκλωβίζοντας τις γυναίκες σε μία διαμάχη χωρίς λόγο και σε ένα παράλογο στοίχημα να αποδείξουν την αξία τους σε όλους τους τομείς και σε μία αβάσταχτη μοναξιά, και τους άνδρες σε ένα ευνουχισμό,και τώρα παραπονιόμαστε που εξαφανίστηκαν.
    Εξαφανίστηκαν γιατί και οι γυναίκες ουσιαστικά δεν υπάρχουν.
    Καλημέρα Δημόδοκε, καλημέρα Αστραία.
    Μάλλον καιρός να βρούμε τις ισορροπίες μας σαν γυναίκες δημιουργώντας μαζί με τους άνδρες ,σε ένα πραγματικό πνεύμα συνεργασίας .
    Καλημέρα και σε σένα Χριστίνα.
    ΚΛΕΙΩ

  • Ο/Η iparea λέει:

    Καλημέρα σε όλους
    Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία χρησιμοποίησε μια Ιουδαϊκή αίρεση να συγκρατήσει την αχανή αυτοκρατορία της και να αναδείξει αγίους δολοφόνους αυτοκράτορες όπως τον Κωνσταντίνο και τον Θεοδόσιο. Οι Ρωμαίοι και οι γιοι της λύκαινας πήραν πολλά στοιχεία όλα σχεδόν από τον Ελληνικό πολιτισμό. Καταλάβαιναν όμως εγκαίρως πως η ελευθερία της σκέψης που προωθεί η Ελληνική Φιλοσοφία ήταν ασύμφορη για την διακυβέρνηση της.
    Έτσι υιοθέτησαν την αντίληψη του Εβραίου Θεού μεσσία απογόνου του Αβραάμ και Ισαάκ και στρώθηκε το χαλί για την μεγαλύτερη φρίκη που γνώρισε η ανθρωπότητα οπισθοδρόμηση ένα μεσαίωνα και τον σκοταδισμό αιώνων. Χρειαζόταν ένα θεό και τον κατασκεύασαν. Τον δώσανε στην αμόρφωτη μάζα και την ελέγχουν μέχρι σήμερα μέσου αυτού.
    Αστραία

  • Ο/Η Δημόδοκος λέει:

    Καλημέρα στην αγαπητή παρέα!
    “Δώσε στο παιδί να πιστέψει ένα θεό για να χάσει την αθωότητα του”.

    Οι θρησκείες είναι σε ανθρώπινα χέρια και ανάλογα με τις πεποιθήσεις και τα πιστεύω τους ασκούν εξουσία μέσα από αυτήν
    και χειρίζονται την μεγάλη μάζα των ανθρώπων προς ίδιος όφελος.

    Οι ιδέες χρειάζεται να προσεγγίζονται και με τη λογική μέσω της γνώσης και όχι ακουμπισμένα τυφλά σε μία θρησκεία που σε παγιδεύει με τον δογματισμό.
    Η κάθε θρησκεία έχει σκοπό να προσφέρει στον άνθρωπο, το βίωμα της επικοινωνίας με το Πνεύμα του Ανθρώπου,
    αλλά μόνο οι Έλληνες χαίρουν μιας αξιοθαύμαστης μοναδικότητας.
    Αιώνες τώρα δείχνουν ανοχή στην παγκοσμιότητα των θρησκειών.
    Ποτέ δεν επιδίωξαν να επιβάλλουν την θρησκεία τους, ως μοναδική πίστη, όπως επιχειρούν και επιχείρησαν άλλες.
    Εμείς οι Έλληνες έχουμε ένα σοβαρό κληροδότημα, την φιλοσοφία.
    Όσοι την διδάσκονται, όσοι την σέβονται και ακολουθούν τους κανόνες της,δεν τρέφουν μέσα τους τον φόβο, μήπως και οι πεποιθήσεις άλλων θρησκειών τους επιβληθούν.
    Γι ‘αυτό άσε τον κόσμο να πιστεύει αυτό που τον ολοκληρώνει, απάντησε η Υπατία, ως μια αληθινή Αθηνά, Άρτεμις, Εστία
    και μία Πηνελόπη
    που είδε τον υφαντό της και την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας να καταστρέφεται….

  • Ο/Η iparea λέει:

    Καλησπέρα σε όλους
    ‘Όταν συνάντησα τυχαία και απροσδόκητα μια γυναίκα που δεν την γνώριζα καθόλου σε μία στάση τραίνων μου είπε αμέσως χωρίς να χάσει χρόνο κοιτάζοντας μες κατάματα: Έχεις ζήσει στην Αλεξάνδρεια Ύπατις. Ήταν με τα πρώτα λόγια της.Κατέβηκε στην επόμενη στάση και ο απόηχος είχε μείνει να με τυραννά. Τι εννοούσε; Δεν θυμόμουν τίποτα. Πέρασαν χρόνια και άρχισα να ψάχνω για την Υπατία και άλλα πολλά. Κατάλαβα πόσα είχα ξεχάσει και πόσα έπρεπε να θυμηθώ που αφορούσαν την χώρα μου τον εαυτό μου και την ιστορία. Προσωπικά δεν θυμήθηκα τίποτα για την Αλεξάνδρεια. Μπορεί και να μην θέλω. Νοιώθω απέχθεια για τις ορδές και τα στίφη της φανατισμένης αμόρφωτης μάζας ανθρώπων. Αγαπώ την αμιγή Ελληνική φιλοσοφία και γνώση γιατί νοιώθω ότι ανήκω πια εδώ. Μ αρέσουν μερικά από τα πνευματικά επιτεύγματα της παγκόσμιας κουλτούρας και σε κάποια σημεία τους.Το όλο το όλο θέμα του χριστιανισμού ιδίως με την ανάμειξή του στην εξουσία και την πολιτική του τόπου μας το θεωρώ πολύ βρώμικη και μαγειρεμένη ιστορία εις βάρος της Ελλάδας που κυριολεκτικά την κάνει να αιμοραγεί συνεχώς και της πίνει το αίμα σαν βαμπίρ
    Αστραία

  • Ο/Η ΚΛΕΙΩ λέει:

    Ευλογητός ο κύριος του ισραήλ.
    προφήτης Ζαχαρίας θ΄13-15
    Θα ξεσηκώσω τα παιδιά σου σιών,εναντίον των παιδιών των Ελλήνων και θα σε κρατήσω ως ξίφος πολεμικό…..
    ο κύριος ο παντοκράτωρ θα τους υπερασπίσει (τους εβραίους) και θα τους κατασπαράξουν (τους Ελληνες) και θα τους θάψουν κάτω από πέτρες σφεντόνας και θα του πιούν σαν κρασί
    και θα γεμίσουν με το αίμα τους φιάλες σαν αυτές του θυσιαστηρίου….
    ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΑΤΕ;;;;;;
    Το ίδιο έπαθα….
    Να μην αναφέρω και το ανάθεμα που ψέλνουν κάθε κυριακή για όσους επιμένουν ακόμη να νοιώθουν Ελληνες.Μάλιστα είχα και μία επιστολή ,κάποιος Ελληνας του εξωτερικού την είχε στείλει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας,διαμαρτυρόμενος έντονα για αυτούς τους ψαλμούς στην χώρα των Ελλήνων.Αν την βρώ θα την δημοσιεύσω.
    Αντε τώρα με τόσες κατάρες και αναθεματισμούς να ορθοποδήσει αυτός ο Ελληνισμός και αυτός ο τόπος.
    Να θυμηθούμε και κάποια ιστορικά γεγονότα.
    393 ο Θεοδόσιος καταργεί τα Πύθια,τα Ακτια και τους Ολυμπιακούς αγώνες,ισοπεδώνοντας τους βωμούς της Ολυμπίας.
    395 Οί Γότθοι του Αλάριχου κατασφάζουν αμέτρητους Ελληνες.
    Αμέτρητα φιλοσοφικά και επιστημονικά βιβλία του προχρισταινικού κόσμου καίγονται.
    440-450 Μεθοδεύεται η καταστροφή όλων των μνημείων,βωμών και ναών που στέκουν ακόμη στην Αθήνα,Ολυμπία και σε άλλες πόλεις.
    484 Με εντολή του Ζήνωνος,τα αφιερώματα του Παρθενώνα λεηλατούνται και διαλύεται το χρυσελεφαντινο άγαλμα της Αθηνάς .
    Και άλλα πολλά νάχουμε να λέμε και διηγώντας τα να κλαίμε για την ορφάνια μας και την λεηλασία αυτής της Πατρίδας που τόσους αιώνες
    δεν μπορεί να βγεί από αυτήν την σκλαβιά,για τους Ελληνες που ακόμη σέρνουν τις βαριές αλυσίδες τους.Και όμως μιά μικρή σπίθα να ανάψει μέσα μας,ένα μικρό κλικ στο μυαλό μας και όλα μπορούν να αλλάξουν.Ελλην θα πεί φωτεινό Ον ,Ελλάς ,η χώρα του φωτός,Φτάνει το σκοτάδι που μας καταδίκάσανε να ζούμε γενιές και γενιές .
    Δεν χρειαζόμαστε το φως της Ιερουσαλήμ για να φωτιστούμε και Αγίους τόπους έχουμε εδώ πολλους.
    Καλησπέρα στην παρέα,καλησπέρα Δημόδοκε
    καλησπέρα Αστραία, έτσι εξηγείται μάλλον η προτίμησή σου στα μαθηματικά………

  • Ο/Η iparea λέει:

    ΟΙ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ
    Είμαστ’ οι άνεργοι και οι άχαροι,
    και της ζωής είμαστ’ εμείς οι καταλαλητάδες,
    για να πατάμε και να σβήνουμε είμαστε
    τα ωραία και τ’ αληθινά, τ’ άνθια και τις λαμπάδες.
    Τον ήλιο και τα ηλιόχαρα οχτρευόμαστε,
    και τις αγάπες της καρδιάς και του παιδιού τα γέλια,
    με νεκροσάβανο σκεπάζουμε
    το Λόγο τον τετράψυχο στα γαληνά Βαγγέλια.
    Είμαστ’ ο κούφιος ήχος ο παράταιρος
    στων κεραυνών το ταίριασμα και στων κελαιδημάτων,
    χαλάσματα και σκιάχτρα κάνουμε
    τους θείους ναούς και τα λευκά κορμιά των αγαλμάτων.
    Μα να ο ραγιάς τα σύντριψε τα σίδερα,
    «Ζωή!» ο Τεχνίτης έκραξε, Σοφέ, αλαλάζεις «Νίκη!»
    φύγαμε τότε και τρυπώσαμε
    μέσ’ στων ερήμων τις μονιές και γίναμεν οι λύκοι.
    Και τώρα κάθε που απαντήσουμε
    την Υπατία την άτρομην Ιδέα την αστρομάτα,
    τη σφάζουμε, τη χιλιοκομματιάζουμε,
    και – ω λύσσα! – τα κομμάτια της τα ρίχνουμε στη στράτα.
    Κ Παλαμάς…για την Υπατία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

What’s this?

You are currently reading Η μαρτυρία μιας γυναίκας της γνώσης at Η Παρέα.

meta

Αρέσει σε %d bloggers: